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Des magasins se défont de leurs caisses libre-service

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Les caisses en libre-service, qui ont été développées pour améliorer l’expérience d’achat des consommateurs et réduire les coûts des entreprises, sont devenues une partie intégrante du monde de la vente au détail.

Ces appareils ont toutefois aussi provoqué une levée de boucliers de la part de clients qui déplorent leur difficulté d’utilisation et le fait qu’elles menacent les emplois de caissiers.

CBC News a identifié trois succursales de Canadian Tire à Toronto qui ont récemment retiré des caisses autonomes.

La chaîne a refusé d’indiquer si d’autres succursales avaient suivi le mouvement. Dans un courriel, le détaillant précise que chaque succursale est gérée de façon indépendante par des associés, « qui déterminent l’expérience de magasinage qui convient le mieux à leurs clients ».

L’un des gérants associés qui ont fait retirer ces caisses, Tim Tallon, a indiqué que sa succursale en possédait précédemment quatre modèles jugés inefficaces, qui tombaient régulièrement en panne.

« C’était un peu pénible », dit-il.

Il a fait retirer les caisses l’été dernier et a créé un système de file d’attente, où tous les clients forment une seule file pour ensuite se diriger vers la prochaine caisse disponible.

Selon M. Tallon, cette file avance rapidement et il a reçu de bons commentaires de la part des clients.

« Je crois que c’est simplement plus efficace et nous en sommes très heureux », a-t-il ajouté.

Je ne peux pas imaginer un retour en arrière à court terme.

Tim Tallon, gérant associé chez Canadian Tire

Au revoir, caisses libre-service

Aux États-Unis, la chaîne PCC Community Markets a dit au revoir à toutes ses caisses en libre-service, qu’elle avait commencé à installer dans ses succursales en 2008.

Deux des plus récents magasins de la chaîne n’ont jamais reçu ce genre de machines, et PCC a annoncé qu’elle retirerait toutes les caisses du genre installées dans ses neuf autres succursales d’ici le mois de mai.

Pour remplacer ces appareils, le détaillant de la région de Seattle installera une caisse express qui sera gérée par un caissier.

« Cela correspond à l’expérience que nous voulons créer », insiste Heather Snavely, vice-présidente marketing chez PCC.

Mme Snavely a précisé que le printemps dernier, la coopérative a effectué des tests dans l’un de ses magasins, où elle a comparé les nombres des clients utilisant les caisses autonomes et de ceux qui se tournaient plutôt vers un caissier.

Deux tiers des clients ont préféré un employé humain. Cela a poussé PCC à conclure que les caisses en libre-service ne correspondaient pas à une chaîne qui cherche à jouer un rôle au sein de la communauté.

« La majorité de nos clients préfèrent cette interaction avec une autre personne », a ajouté Mme Snavely. « Vous ne pouvez pas créer de connexion ou de sentiment d’appartenance avec un kiosque informatique. »

Changements inévitables

La consultante en commerce de détail Marion Chan estime que le mouvement vers l’automatisation se poursuit malgré tout.

« C’est inévitable, comme n’importe quel changement technologique », soutient-elle.

Selon elle, plusieurs personnes, particulièrement les jeunes consommateurs, apprécient la facilité des caisses libre-service.

Reste qu’un détaillant peut choisir de retirer ces appareils parce que certains consommateurs les trouvent problématiques, poursuit Mme Chan.

Cela réduit les coûts, mais si cela dérange vraiment les gens, alors ça n’en vaut probablement pas la peine.

Marion Chan, consultante en commerce

Mais au fil des innovations technologiques, plusieurs détaillants passeront éventuellement à un modèle sans aucune caisse, et davantage de consommateurs adopteront le processus de paiement automatisé, prévoit Mme Chan.

« Comme pour tout changement technologique, nous serons aspirés dans ce vortex », estime-t-elle.

D’ailleurs, si certaines succursales de Canadian Tire ont abandonné les caisses en libre-service, d’autres magasins en ont ajouté. Le détaillant rapporte que la proportion de caisses en libre-service par rapport aux caisses gérées par des humains est demeurée constante durant la dernière année.

D’après un texte de Sophia Harris, de CBC

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List of Tourist Attractions Open Now in Ottawa

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With Ontario now in Step 3 of 2021 three-step plan for reopening, museums and other indoor attractions are allowed to reopen with capacity limited to not exceed 50 per cent capacity indoors and 75 per cent capacity outdoors.

Here is a list of Ottawa attractions you can visit starting July 16th.

Do remember to wear masks and buy tickets in advance.

Parliament Hill

Parliament’s Centre Block and Peace Tower are closed for renovation.

You can join for tours of the Senate of Canada Building (2 Rideau Street), House of Commons at West Block (111 Wellington Street) on Parliament Hill, and East Block at East Block (111 Wellington Street) on Parliament Hill.

When: Grounds open; guided tours of Parliament are suspended through the summer of 2021.
Where: 111 Wellington Street, Downtown Ottawa

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Ottawa performer leapfrogs from gymnastics to Broadway to TV

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A new AppleTV+ series set in a magical town that’s stuck in a neverending 1940s musical includes a pair of Ottawa siblings in the cast. 

Warren Yang and his sister, Ericka Hunter, play two of the singing, dancing residents of the village portrayed in Schmigadoon!, a small-screen series that takes its cues from classic musicals like Brigadoon, Wizard of Oz and Sound of Music, and skewers them with the offbeat comedic mastery of Saturday Night Live. 

In fact, you’ll recognize many of the names from SNL, starting with executive producer Lorne Michaels, creator of the late-night, live-comedy sketch show. Schmigadoon! also stars SNL cast member Cecily Strong and comedian Keegan-Michael Key, who hosted SNL in May. They play a New York couple who get lost on a hike and stumble into a strange town where everyone sings and dances. 

For Yang, a relative newcomer to show-biz, the series marks his television debut. For Hunter, the younger of his two older sisters, it’s the latest in a career path that began with dance lessons as a child more than 30 years ago. She attended Canterbury High School, Ottawa’s arts-focused secondary school. 

“Her dream was always to perform,” said Yang, 34, in an interview. “But that was never the path I thought was an option for me.” 

While his sister studied dance, Yang did gymnastics. He was an elite gymnast throughout his youth, ultimately leaving Merivale High School at 16 to train in Montreal, finishing high school through correspondence courses. He was a member of the Canadian National Team and received a scholarship to study at Penn State, majoring in marketing. 

A few years after graduation, Yang was working at an advertising agency in Toronto when he got a call from a Manhattan number. To his astonishment, they asked if he would be interested in auditioning for a Broadway revival of Miss Saigon.

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COVID-19: uOttawa to require vaccination for students living in residence

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Vaccination will be mandatory for students who want to live in residence at the University of Ottawa this year, with proof of vaccination and at least one dose required before move-in, or within two weeks of doing so if they can’t secure a shot before arriving.

Those who can’t receive a vaccine for “health-related reasons or other grounds protected under the Ontario Human Rights Code” will be able to submit a request for accommodation through the university’s housing portal, according to information on the university’s website.

Students with one dose living in residence will also have to receive their second dose “within the timeframe recommended by Ottawa Public Health.”

People who haven’t been granted an exemption and don’t get vaccinated or submit proof of having done so by the deadlines set out by the school will have their residence agreements terminated, uOttawa warns.

“Medical and health professionals are clear that vaccination is the most (effective) means of protecting people and those around them,” reads a statement provided to this newspaper by uOttawa’s director of strategic communications, Patrick Charette.

Article content

“It is precisely for this reason that the University of Ottawa is requiring all students living in residence for the 2021-2022 academic year to be fully vaccinated. The University recognizes that some students may require accommodations for a variety of reasons and will be treating exceptions appropriately.”

Faculty, staff and students are also strongly encouraged to get vaccinated, the statement notes.

“Ensuring a high vaccine coverage in all communities is critical to ensuring an ongoing decline in cases and ending the pandemic. This will be especially important with the return of students to post-secondary institutions in our region in the fall of 2021.”

Neither Carleton University nor Algonquin College is currently mandating vaccination for students living in residence, according to the websites for both schools. But uOttawa isn’t alone in its policy – Western University, Trent University, Durham College and Fanshawe College have all implemented similar requirements. Seneca College, in the GTA, is going even further, making vaccination mandatory for students and staff to come to campus, in-person, for the fall term.

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