Connect with us

Headlines

Inquiet pour le financement du tramway, Labeaume évoque un retard du projet

Editor

Published

on

[ad_1]

En entrevue avec l’animateur du Téléjournal Québec, Bruno Savard, le maire a indiqué mercredi que les deux paliers de gouvernement ne s’entendaient pas sur la façon d’utiliser les sommes qui ont été réservées pour financer des projets de transport collectif au Québec.

Selon Régis Labeaume, la part des subventions allouée au prolongement de la ligne bleue du métro de Montréal et au Réseau express métropolitain serait au cœur de la dispute.

« L’argent est disponible pour le transport structurant au Québec, mais là, Montréal va chercher une bouchée beaucoup trop grosse. Il n’en reste plus aux autres. C’est là où est le désaccord. Je leur souhaite de régler ça vite parce que nous, on commence à être impatients », lance-t-il.

C’est bien achalant […] J’ai envie que tout le monde leur dise : “Écoutez, c’est pas vrai qu’on va faire les frais d’une dispute fédérale-provinciale encore une fois.” On n’a pas le goût de ça. C’est vraiment pas nécessaire.

Régis Labeaume, maire de Québec
Esquisse du réseau structurant de transport en commun de la Ville de QuébecLa ligne de tramway se rendra jusqu’au secteur Louis XIV, dans le nord de la ville. Photo : Ville de Québec

« On ne peut pas retarder »

Régis Labeaume assure que le projet de réseau structurant de transport en commun n’est pas en péril, mais laisse entendre qu’il pourrait être retardé si la question du financement n’est pas réglée rapidement.

« Non, il n’est pas en péril. Je veux juste m’assurer qu’il ne soit pas retardé. Ma peur, c’est [ça] parce qu’on ne peut pas retarder, on est prêts. »

Régis Labeaume dit entretenir de « très bonnes relations » avec les deux paliers de gouvernement. Il a d’ailleurs salué le travail du ministre québécois des Transports, François Bonnardel, et du ministre fédéral de l’Infrastructure et des Collectivités, François-Philippe Champagne.

« Pour eux, ça va se faire. Ils ont les argents chacun de leur côté, mais là, il y a une dispute fédérale-provinciale sur l’utilisation des sommes puis dans quel budget on va chercher l’argent du tramway », a réitéré le maire.

Le gouvernement fédéral s’est engagé à investir 7,5 milliards de dollars dans des projets d’infrastructures au Québec d’ici les 10 prochaines années. Sur cette enveloppe, une somme 5,2 milliards est réservée aux projets de transport collectif.

Dossier sous analyse

Le ministre François-Philippe Champagne n’a pas voulu commenter la sortie du maire Labeaume. Son directeur des communications, Pierre-Yves Bourque, soutient que le que le dossier suit son cours.

« Je tiens à rappeler que le dossier du réseau de transport structurant est sous analyse. On a toujours dit qu’on serait au rendez-vous pour le tramway de Québec. »

Au moment de rédiger ces lignes, le bureau du ministre des transports, François Bonnardel, n’avait pas encore répondu à notre demande d’entrevue.

Avec la collaboration d’Olivier Lemieux

[ad_2]

Source link

قالب وردپرس

Headlines

Biometric Vaccines Are Here Preceding Forced Digital ID

Editor

Published

on

By

The future of vaccines is here, just in time for the coming forced digital ID. This isn’t some sci-fi movie based on some conspiracy theorists’ idea of Revelation where every living being is required to be tagged. Biometric vaccines are real, are in use and have been deployed in the United States.

Biometric vaccines are immunizations laced with digital biometrics, created from merging the tech industry with big pharma. This new form of vaccine injects microchips into the body creating a global ID matrix to track and control every person. Not only has this satanic system already been rolled out, billions may already have been injected unaware.

ID2020 Alliance, a program aimed at chipping every person on earth, has collaborated with GAVI (Global Alliance for Vaccines and Immunizations) to inject these microchips into the body through immunization. 

Continue Reading

Headlines

How to get more of everything you love about Ottawa

Editor

Published

on

By

We love Ottawa, and we want to help you make the most of living in the capital.

Ottawa Magazine is launching a new membership program, with front-of-the-line access to events, special offers at cultural institutions, and exclusive access to one-of-a-kind food and drink experiences at the city’s best restaurants. And of course, a subscription to our award-winning magazine.

Basically, everything you love about the city… just more of it.

Sign up for more information now and you’ll be one of the first to hear when memberships go on sale!

Continue Reading

Headlines

Where to Live Now: A data-driven look at Ottawa neighbourhoods

Editor

Published

on

By

What does community have to do with buying a house? Do people really want friendly neighbours, or do they just want the most square footage for their buck?

In The Village Effect: How Face-to-Face Contact Can Make Us Healthier, Happier and Smarter, Montreal psychologist Susan Pinker cited a 2010 study conducted at Brigham Young University in Idaho that analyzed relationship data for more than 300,000 people over nearly eight years. She discovered that people who were integrated into their communities had half the risk of dying during that time as those who led more solitary lives. In Pinker’s analysis, integration meant simple interactions such as exchanging baked goods, babysitting, borrowing tools, and spur-of-the-moment visits — exactly the kinds of exchanges we saw grow when COVID-19 forced us all to stay home.

For this year’s real estate feature in the Spring/Summer 2020 print edition, we crunched the numbers to find the neighbourhoods where we think you’re most likely to find such opportunities for engagement. Using data available through the Ottawa Neighbourhood Study (ONS), we chose six indicators that we believed would attract those looking to connect with the people around them. Omitting rural areas, we awarded points to each neighbourhood according to where it landed in the ranking. (In the event of a tie, we used a secondary indicator of the same theme to refine the ranking.) You’ll find the ten neighbourhoods that performed the best according to those six indicators listed below, along with resident profiles and notable destinations in each ’hood — though many have been forced to adapt to COVID-19, most are offering delivery and/or take-out, and we are hopeful they will resume normal operations once it is safe to do so.

Continue Reading

Chat

Trending